RESERVILÄISTEN KUNTOKOULU

2017

Hei reserviläinen!

15.3.2017 alkaa reserviläisten kuntokoulu. Kuntokoulun tarkoituksena on tarjota Sinulle tietoa ja työkaluja kunnon kehittämiseen, suorituskyvyn lisäämiseen ja hyvinvoinnin edistämiseen erityisesti reserviläisen näkökulmasta katsottuna. Kuntokoulu toteutetaan käytännössä Kuopiossa, mutta videotallenteiden ja mahdollisten live-lähetysten kautta pääset mukaan mistäpäin tahansa verkon kautta.

Kuntokoulussa saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

Millaista fyysistä kuntoa reserviläisiltä vaaditaan tämän päivän taistelukentällä?

Mitkä ovat reserviläisen oleellisimpia fyysisen kunnon osa-alueita?

Miten kohotan kuntoani turvallisesti ja tehokkaasti?

Miten valmistaudun ja harjoittelen reserviläis- ja liikuntatapahtumia varten?

Miten ehkäisen vammoja, huollan kehoani ja huolehdin riittävästä palautumisesta?

Mikä merkitys ravinnolla on reserviläisen toimintakykyyn ja hyvinvointiin?
"Sotilas marssii mahallaan", vai?

1 years ago

Reserviläisten Kuntokoulu

Täältä erinomaiset kunto-ohjelmat vaikka heti vuoden alkuun.MarsMars kuntoilemaan! Aloita uusi vuosi reippaasti. MarsMars -kunto-ohjelma on saatavilla kaikille kunnon kohottamisesta kiinnostuneille. Voit ladata sen näppärästi puhelimeesi tai koneellesi.
puolustusvoimat.fi/web/sotilasliikunta/henkiloston-liikunta
... See MoreSee Less

View on Facebook

Jaa sivu:

LUENNOT

AIKATAULU JA TALLENTEET

Luento-osuudet tapahtuvat Pohjois-Savon Reserviupseeripiirin piiritoimistolla, osoitteessa Mäkikatu 5 A 1, 70110 Kuopio. Luennot videoidaan ja tuodaan tallenteina tälle sivulle.

ke 15.3.2017 klo 17:00-18:30
Reserviläisen kuntovaatimukset

- Nykyaikaisen sotilaan ja reserviläisen kuntovaatimukset tieteelliseen tutkimukseen perustuen
- Harjoitusten aloitus ja lopetus: miten verrytellään ja valmistaudutaan harjoituksiin?

ke 29.3.2017 klo 17:00-18:30
Kestävyys- ja lihaskuntoharjoittelu

- Kestävyysharjoittelun perusteet
- Turvallisen ja kehittävän lihaskuntoharjoittelun perusteet

ke 12.4.2017 klo 17:00-18:30
Ravinto ja painonhallinta

- Ravinto painonhallinnassa
- Sotilaan/reserviläisen ravitsemus harjoituksissa

ke 26.4.2017 klo 17:00-18:30
Ravinto liikunnan ympärillä ja kehonhuolto, liikkuvuus ja hallinta

- Miten mukautan ravintoa erilaisten harjoitusten mukaan
- Lisäravinteiden käyttö ja nestetasapaino
- Miten huollan kehoani? Miksi tarvitsen liikkuvuutta ja kehonhallintaa?

ke 24.5.2017 klo 17:00-18:30
Hyvinvointi, kuormituksen ja ajanhallinta, liikunnan suunnittelu

- Elämän osa-alueet ja niiden vienti kohti hyvinvointia
- Kuormituksen hallinta, stressin hallinta
- Harjoittelun suunnittelu

HARJOITUSOHJELMAT

"Puolustusvoimat tarjoaa varusmiespalveluksensa aloittaville kunto-ohjelman MarsMars.fi palvelussa. Palvelu on laajennettu myös reserviläisten ja muiden kuntoilijoiden käyttöön."

AIKATAULU
KÄYTÄNNÖN HARJOITUKSET

ke 15.3.2017 klo 19:00-20:30
Ohjatut verryttelyt + sähly piirin vuorolla

- ohjatut alku- ja loppuverryttelyt sählyä tukien
- loppuun rentoutusharjoitus

ke 29.3.2017 klo 18:30-20:00
Kestävyysharjoitus

- kestävyyden eri osa-alueiden harjoitusten käytännön toteutus
- verryttelyt

ke 12.4.2017 klo 18:30-20:00
Voimaharjoitus (sisällä (Kuopio-hallin sali), lähtö toimistolta)

- Voima/kuntosaliharjoitus, jossa käydään läpi perusliikkeiden tekniikkaa

ke 26.4.2017 klo 18:30-20:00
Kehonhuoltoharjoitus (sisällä, lähtö toimistolta)

- toiminnallisen kehonhuollon harjoitus (rullaus ja dynaamiset liikkuvuusharjoitteet)

ke 10.5.2017 klo 18:00-20:00
Esteratailta (Karjalan lennoston esterata)

Koska kyseessä on varuskunta-alue, tarvitsemme osallistujien nimet ja henkilötunnukset kulkulupaa varten. Jos olet tulossa esteratailtaan, ilmoita em. tiedot kuntokoulun vetäjälle Mika Martikaiselle sähköpostilla mika@martikainen.fi tai tekstiviestinä 040 829 5515 keskiviikkoaamuun klo 09 mennessä.

ke 24.5.2017 klo 18:30-20:00
Yhdistetty voima- ja kestävyysharjoitus (Puijo, lähtö toimistolta)

- Kävely/juoksuharjoitus yhdistettynä korkeasykkeiseen lihaskuntopiiriin

Reserviläisten Kuntokoulun tarjoaa Pohjois-Savon reserviläispiirit.

Kuntokoulun vetäjänä toimii personal trainer, valmentaja ja liikunta-alan yrittäjä Mika Martikainen. Mika on erikoistunut kestävyysliikuntaan (triathlon, uinti, juoksu), yhdistettyyn voima- ja kestävyysharjoitteluun sekä kehonhuoltoon. Hän on vasta aikuisiällä aloittanut säännöllisen liikunnan, josta on myöhemmin kasvanut ammatti. Reserviläisaktiivina hän on toiminut muutaman vuoden erityisesti liikunnan ja kuntotestauksen parissa.

 

Jaa sivu:

YHTEYS

Anna nimesi.
Kirjoita viestisi.